מנוע חיפוש בתי מלון כנסו כעת בחרו מלון ותרוויחו

מחלת גבהים: זיהוי ומניעה

מדי שנה, תיירים ברחבי העולם מוצאים את מותם בשל . להבדיל ממחלות המחייבות חיסונים ושמירה על הגיינה, הימנעות ממחלת הגבהים אינה מסובכת: הדרך הטובה ביותר להימנע ממנה, היא לקחת את הזמן: לטפס באיטיות, לשתות נוזלים בכמויות גדולות לאורך הדרך ולתת לגוף להסתגל. כאשר יוצאים למשל לטרק בהרי ההימלאיה, מומלץ לעצור בתחנות מסוימות ליום או ליומיים.

גם כאשר מגיעים בטיסה, לכאורה ללא מאמץ פיסי, יש לתת לגוף להתרגל ולהימנע מהגישה של העולם המודרני להספיק 5 ארצות – או 3 פסגות – ב-4 ימים, לפני שחוזרים לשגרה במשרד. העצה הטובה ביותר אם יש לכם רק ימים בודדים היא לא להגיע לפסגות הגבוהות. הטרק בנפאל, המסע הרגלי למאצ'ו פיצ'ו – בהרי האנדים בפרו וכיבוש פסגה בהרי הרוקי או באלפים, הם עניין לחופשה של מספר שבועות, עם מנוחה מספיקה אחרי ולפני הטיסות, הם הסתגלות לתנאים לפני שמתחילים במאמץ הפיסי ואם השארת מרווח זמן מספיק למקרה שמשהו ישתבש ונאלץ להמתין מספר ימים – בשל כאב ראש, או אפילו בשל תנאי מזג האוויר.

מה עושים כאשר סובלים ממחלת גבהים?בשלב הראשון, כאשר מתגלה המחלה, יש לרדת לגובה הנמוך ב- 500 מטרים לפחות מהגובה שבו התגלתה מחלת הגבהים. שם יש לשהות, לעתים מספר ימים, עד שהסימפטומים של המחלה נעלמים לחלוטין. ישנם מטיילים רבים המתעלמים מהסימפטומים וממשיכים בטיול. חלקם יוצאים מהטיול ללא פגע, אבל ישנם כאלה הסובלים בהמשך מבעיות רפואיות שונות ולכן מומלץ שלא להתעלם מהנושא. 

הוסף תגובה